Šta je Shrinkflacija?

Da li Obratite Pažnju na Količinu u Proizvodu? Shrinkflacija je Česta i Nije Nezakonita

Kada tražite najpovoljnije proizvode, vjerovatno ste primijetili da se cijene ponekad ne mijenjaju, ali količine u pakiranjima postaju sve manje. Ovaj fenomen, poznat kao shrinkflacija, sve je prisutniji na tržištu i može značajno uticati na vaš budžet.

Šta je Shrinkflacija?

Shrinkflacija se odnosi na smanjenje količine proizvoda u pakiranju, dok cijena ostaje ista ili se neznatno mijenja. Ovo se obično događa kada proizvođači žele izbjeći direktno povećanje cijena zbog straha od gubitka kupaca, ali i dalje nastoje održati profitabilnost suočeni s rastućim troškovima proizvodnje. Na taj način, potrošači zapravo plaćaju više za manje proizvoda.

Kako Shrinkflacija Utječe na Potrošače?

S obzirom na trenutne ekonomske prilike, shrinkflacija postaje sve učestalija. Možda ćete primijetiti da su pakiranja vaših omiljenih prehrambenih proizvoda manja, dok cijene ostaju iste. Na primjer, čokolade, grickalice, ili deterdženti često dolaze u manjim pakiranjima nego ranije. Iako cijena može izgledati prihvatljivo, stvarni trošak po jedinici proizvoda je viši.

Zašto se to Događa?

Proizvođači se suočavaju s rastućim troškovima materijala, energije i rada. Da bi zadržali konkurentnost na tržištu i izbjegli neposredno povećanje cijena, mnogi odlučuju da smanje količinu proizvoda u pakiranju. Ova taktika omogućava da se očuva percepcija stabilnosti cijena kod potrošača, dok se zapravo skriveno povećava cijena po jedinici.

Je li Shrinkflacija Zakonski Dozvoljena?

Shrinkflacija nije nezakonita, pod uvjetom da su promjene u količini jasno naznačene na pakiranju proizvoda. Zakonski, proizvođači su obavezni da navedu tačne informacije o količini proizvoda, tako da potrošači mogu biti svjesni šta kupuju. Međutim, često se događa da su promjene suptilne i možda ne odmah uočljive.

Kako Se Zaštititi od Shrinkflacije?

  1. Pažljivo Čitajte Etikete: Pratite promjene u količini proizvoda na etiketi. Uporedite sadržaj i cijenu s prethodnim pakiranjima kako biste uočili razlike.
  2. Uporedite Cijene Po Jedinici: Različiti proizvodi mogu imati različite cijene po jedinici mjere, pa usporedba može pomoći da pronađete najbolju ponudu.
  3. Kupujte Pametno: Razmislite o kupovini proizvoda u većim količinama ili na akcijama kada su cijene povoljnije. Takođe, razmotrite alternative ili brendove koji nude bolju vrijednost za novac.
  4. Budite Informirani: Redovno pratite vijesti o promjenama u cijeni i količini proizvoda, kao i trendovima u shrinkflaciji.

Shrinkflacija je postala uobičajena praksa u svijetu maloprodaje, ali uz malo pažnje i informiranosti, možete se zaštititi od njenih potencijalnih negativnih posljedica. Pametan kupac uvijek će znati da prepozna promjene i prilagodi svoje kupovne navike kako bi maksimizirao vrijednost koju dobija za svoj novac.

Scroll to Top